HTML

Akereso.com - Gazdasági és hírportál, tudakozó

Szolgáltatásaink: - Friss Gazdasági, Belföldi, Nemzetközi és Sport hírek. - Friss pályázati információk. - Tudakozó és cégnyilvántartás. akereso.com

Friss topikok

Címkék

2012 (7) 7 (1) 8 (2) 95 (1) áder jános (1) adó (1) adóbevallás (1) akereső (103) akereso (105) akereső.com (1) akereso.com (105) aláírás (1) alkohol (1) amerika (1) ap (1) apple (1) áram (1) átverés (1) augusztus (2) augusztus 20 (1) autó (1) autógáz (1) balaton (1) Bándy Kata (2) bank (1) bántalmazás (1) belga (1) bevándorlás (1) bkk (1) blog (94) botrány (1) bruce (1) Budaházy György (1) budapest (28) Ciarán (1) csalók (1) cseh (1) dalfesztivál (1) dánia (1) david guetta (1) diákok (1) dinnyeszezon (1) dohány (1) drágul (1) dugódíj (1) ebay (1) egészségügy (1) elmü (1) érettségi (1) erőszak (1) eu (1) euro (3) Eurostat (1) Facebook (1) facebook (11) fair play (1) felvételi (1) fesztivál (2) fidesz (1) fogyás (1) fogyasztó (1) Francis (1) fürdő (1) gábor (1) gazdaság (1) gdp (1) google (2) görög (1) görögország (1) gyermek (1) gyilkos (1) Gyurta Dani (1) h1n1 (1) hajléktalan (1) hetes (1) heti (1) hollandia (1) hőség (2) időjárás (1) imf (2) intercert (1) internet (2) iphone (1) Irigy Hónaljmirigy (1) istván (1) izzó (1) Jászapáti (1) játékadó (1) jobbik (1) kánikula (3) karácsony (1) kérelem (1) kft. (1) klipp (1) közjegyző (1) lángos (1) lászló (1) led (1) magyarország (4) matolcsy (2) megújult (1) melegrekord (1) migráns (1) mobil (2) motor (1) MSZP (1) németország (1) nick (1) norvégia (1) nyomozás (1) oktatás (1) olimpia (1) önkormányzat (1) orbán (2) orbán viktor (1) öregedés (1) orvos (1) pakisztán (1) pál (1) parlagfű (1) piaci zöldségek (1) pintér (1) pip (1) polgármester (1) police (1) ponthatárok (1) portugália (1) posta (1) prága (1) program (1) rakpart (1) rendőr (1) részvény (1) sándor (1) schmidt (1) sharp (1) sopron (1) sör (1) statisztika (1) strand (1) Sylvester Stallone (1) szabadka (1) szállítás (1) szállítmányozás (1) szalmonella (1) szegénység (2) tarlos (1) tartozás (1) taxi (2) telefon (1) telekom (2) temetkezés (1) tf (1) Tobin (1) tojás (1) tolvaj (1) tőzsde (1) trendsys (1) tüntetés (1) tüvrheinland (1) ügyfél (1) unió (1) ut (1) útdíj (1) uv (1) uv-b (1) válság (1) vándorlás (1) védőoltás (1) velencei-tó (1) vidék (21) vietnám (1) viktor (1) villany (1) vipera (1) vírus (1) vista (1) víz (1) vízállás (1) vodafon (2) VOLT (1) vona (1) wifi (1) willis (1) windows (3) xp (1) Zöld Pardon (1) ZP (1) Címkefelhő

Van-e értelme a dugódíjnak?

2012.06.24. 11:32 networksolutionhungary

Anno Demszky Gábor is kacérkodott vele, de végül utódja, Tarlós István szánta rá magát, igaz, nem önszántából. A dugódíjat sokan egy újabb sarcnak tartják, pedig szakértők szerint igenis van értelme. Feltéve, ha a befolyt összeget átláthatóan a közlekedés fejlesztésére fordítják.

„Nem arról van szó, hogy bárki sarcot vetne ki; ha nem üres kasszával lenne itt a város, és az állam nem akarna kivonulni a finanszírozásból, akkor nem lenne probléma, de a BKV működési költsége évente 130-140 milliárd forint” – mondta Tarlós István. Az igazán fontos kérdés a tervek szerint 2013 közepétől behajtott dugódíjjal kapcsolatban nem is az, mekkora összegű lesz és kikre vonatkozik majd, sokkal inkább, hogy eléri-e a célját. Külföldön a dugódíjjal csökkent az autóforgalom, a befolyó pénzt az utak jobb kihasználására, a helyi közlekedésfejlesztésre fordították.


Stockholmban 197 új buszt állítottak forgalomba, 16 új vonalat létesítettek, miközben a menetrendet is sűrítették. Az átszálló utasok számára új parkolási zónát hoztak létre a fizetőövezetek határán, akárcsak Szingapúrban. Ezzel szemben Budapesten eddig egyetlen célt lőtt be a városvezetés a forgalom csökkentésén kívül: a BKV finanszírozását amelyet az állam nem fog biztosítani a jelenlegi működéshez. „A lényeg, hogy amit a közlekedőktől elvonnak, azt a közlekedésbe vissza is kell juttatniuk. Ha a BKV ezt rosszul használja fel vagy nem is kerül a tömegközlekedési vállalathoz, akkor nincs értelme. Az is fontos, hogy a választók ezt jóváhagyják és azonosuljanak vele” – közölte Erhart Szilárd.

Ebben valmennyi szakember egyetértet, hogy a dugódíjból származó bevételeket kizárólag a közlekedés fejlesztésére kellene fordítani, de az előfeltételek megteremtésének szükségességéről már megoszlanak a vélemények. Tarlós István most az előfeltételekkel kapcsolatban mindössze annyit mondott, hogy ésszerűbb lenne a dugódíjat akkor bevezetni, ha kiépül minden P+R parkoló, „amiből 20 év alatt összesen egy fizetős épült”.

Rólunk: www.akereso.com

forrás: hvg

fotó: MTI / Honáczy Barnabás

Szólj hozzá!

Címkék: blog budapest dugódíj akereső akereso akereso.com

A bejegyzés trackback címe:

https://akeresocom.blog.hu/api/trackback/id/tr664607749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása