Ha a szolgáltatók a telefonadót az ügyfélre hárítják, akkor a hivatalos értesítést követő 15 napon keresztül a hűségszerződések szabadon felmondhatók. Rékának két előfizetése van a Vodafone-nál, két évre vállalt hűségszerződést azonban felmondaná, miután ismerősei ezt múlt héten maguk is díjmentesen megtették. Szombaton megpróbálta, de a szolgáltatónál közölték: szerződésenként 50 ezer forint ennek az ára.
A távközlési adó júliusi bevezetése két lehetőséget hagyott a szolgáltatóknak. Vagy lenyelik a békát, és ezzel a bevételület csökkenti a havi szinten milliárdos pluszköltség, vagy legalább egy részét áthárítják az ügyfelekre. A kérdésben látszólag a Telenor döntött a leggyorsabban, mert már május 17-én bejelentette, hogy árat fog emelni. Két héttel később hasonlóan döntött a Vodafone is, míg a harmadik piaci szereplő, a Magyar Telekom ez ügyben még nem mondott semmit.
Az ászf ugyanis kimondja: ha a szolgáltató módosít a szerződési feltételeken, akkor arról a fogyasztót személyesen értesítenie kell. Az ügyfél pedig az értesítés kézhezvételétől számított 15 napon belül következmény nélkül felmondhatja a szerződést. Ehhez a fogyasztónak még csak számot vagy szolgáltatót sem kell cserélnie. Az ügyfél akár azt is megteheti, hogy a régi szerződést felmondja, a hívószámot átkéri egy feltöltő kártyás csomagra, majd néhány nap múlva egy jobb csomagot választva ismét előfizetős ügyfél lesz. Egy dolog fontos: erre csak a szerződésmódosítás bejelentését követő 15 nap valamelyikén van lehetőség.
A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a telefonadó percalapú, így akkor is „ketyeg”, ha a hívás egyébként egy flottakedvezmény részeként például ingyenes. A szakember nem látja logikus magyarázatát a Vodafone kötbérezési eljárásának. Szerinte „ezt a 15 kínos és veszélyes napot minden szolgáltatónak le kell tudnia valahogy, és mihamarabb túl kell lépni rajta”.
Rólunk: www.akereso.com
forrás: hvg
fotó: hvg